Påsk Veckan

tisdag, april 14, 2020

Hade ju set fram emot påsken hela vintern, tror vi var runt 30st från Väsby Triathlon som skulle åka till Mallorca i år. Så det fick bli Mallorca på hemmaplan istället!

Tanke nr1 var att ta ledigt endå och köra på hemma istället. Sen insåg man att det skulle bli skit väder här hemma (va ovanligt) och meningslöst att ta ut obetalda ledighet då. Hellre någon dag senare i vår. Sen sket sig ju alla tävlingar i vår också, så man kan växla ner lite igen.

Men det är ju endå en del extra ledighet så några långa pass borde man hinna med.

Torsdagen
Jobba halvdag så boka upp en cykel tur direkt efter jobbet med Nikklas, vart lite längre än planerat
speciellt med vinden som blåste åt alla möjliga håll utom medvind. Vart en skönt tur gled runt Odensala, Lunda mm.  Mina vader var totalt förstörda från Onsdagens löpning så var ju inte direkt i spurtläge.

Påsklovs start med Nikklas

En 75km fick man in på kontot allafall, helt ok för en (Halv) arbetsdag.

Kvällen vart det massa stretching mest försöka få igång vaderna och lite "hemma styrka".

Fredag

Distans löpning på schemat!
Vakna och kunde knappt gå, mina vader gjorde så fruktansvärt ont.  Det är ju tur att mina underbara barn även gillar att vakna klockan 6 på lediga dagar för fick stretcha och köra liniment, ja allt möjligt i ca 2 timmar för få igång vaderna lite. Hade ju besök från Norr till Söder av folk man inte träffar varje dag så vill ju inte ställa in.

Jag fick justera rundan lite så det fanns några ställen för mig att kunna kliva av o gena hem.
Det vart ju lite bättre efter ca 2km men varje steg kändes men det funka. Men detta sällskap gick dock tiden väldigt fort och vips hade vi trampat ihop 21km. Ursprungsplanen var dock 24-25 men den infon hade kanske inte kommit ut till alla parter, Men mina vader tacka för det bara vart 21 :)

Löpligan

Lördag
Ursprungliga tanken var långt cykelpass. Men sen ville sonen cykla med klubben så tänkte jag att jag dammar då av "Ironmans VR2" . Dena gång Olympisk Virtuellt lopp med 3km löp, 40km cykel och 10km löp.

Morgon löpning

Så upp med tuppen eller barnen, kan hända att jag var först upp idag.
Underbar tur faktiskt i solen innan frukost. Har en runda som är 4,2km så fick bli den.

Sen kom sonen ner och vi drog till Bollstanäs och mötte utt resten av klubben för lite back intervaller.

Jagar Anton uppför

Dom här små rackarna är ivriga jävlar, det tur att dom inte är så uthålliga annars hade man åkt på stor stryk, och inte bara lite stryk.

Det här passet drog jag som min cykling i Virtuella loppet och, jag gissar på att jag fick nästan mest höjdmeter, hehe. Definitivt min långsammaste Olympiska cykling, även om Stockholm Triathlon är som ett backpass.

Avsluta dagen sedan med 10km löpning som jag sååå osugen på att göra. Mina vader gjorde fortfarande ruskigt ont och nu var resten av stödmusklerna i benen döda också. Men det vara bara bita ihop. Med brist på fantasi så tog jag skit jobbig runda runt Ed's sjön också. Kunde ju valt något plattare.   Ska man hitta nåt guldkorn i passet så var det att jag lyckades hålla 5 fart (4:55) genom hela. Hade jag varit hel o utvilad så hade jag velat ha 4:20-4:30 men idag var jag grymt nöjd med 5 farten. Det var ju nästan så man gled nerför på mage för det var snabbare än mitt löpsteg. Då ska vi inte ens nämna uppförsbackarna.

Yaaayy!

Söndag
Rätt rökt idag. Tanken idag var även lång cykling. Men riktigt skit väder och statusen var på alla var njaiiieeeeeooeee. Vilodag? Sen kom jag på att man kan ju simma. Anton ville med också så dammade av 3000m. Inget monster pass eller nåt bara lite skön genomsimning.

Måndag
Vakna skit tidigt (ovanligt va) och solen sken alla fall. Tänkte att det var så jävla dåligt med cykling så mycket ut. Fast det var skitkallt. Eftersom jag vart själv ut tänkte jag att det bara tillfälle att rosta av tempocyklingen. Första turen är ju alltid lite sådär ovh vinglar lite vid vindbyarna.  Det blåste fan och var skit kallt.

Jessica fråga var det ens lite kul: Nej!

Det var skönt och få kommit ut på tempo cykeln, men skulle dragit en mtb runda istället.

Ingroera pixel grejset, testa en app. Ingen naken höna som springer på vägen.

Övrigt
Varit lite speciell påsk men vi brukar inte åka någonstans endå.
Men hann ju med massa annat kul också. Lite fix hemma o i trädgården.

Tjejerna fick sina första riktiga cyklar:

Så många turer runt med barnen :)

Och tom blivit en o annan öl

Nu är det ladda om lite gran.
Lite lugnare vecka nu. Tror det kommer vara flera kortare hårda pass.

Ska ta tag i kosten igen, altså det inte bra att jobba hemifrån för vikten.
Läst ett mail: Uhh, belöning, en kexchoklad
Läst ett till: Uhh, en dammsugare